Monday, January 9, 2012

Sărbătorile de iarna s-au încheiat


    Pentru că atât noi, cât și cei doi prieteni ai noștri, am fost plecați în perioada vacanței de Crăciun, am stabilit ca sâmbătă (7.01) să facem împreună o petrecere, un... Crăciunorevelion ;) și abia după aceea să adunăm decorațiunile specifice Adventului si Crăciunului.
    Mie și soțului meu ne face o mare plăcere să pregătim mese festive și pentru cei interesați, voi dezvălui aici câteva secrete organizatorice ;)
    În primul rând, începem prin a gândi meniul, astfel încât felurile de mâncare alese să se completeze armonios, să "pice bine". Apoi întocmim lista de cumpărături parcurgând fiecare rețetă, cumpărăm cele necesare și începem să gătim. Eu sunt doar "ajutor de bucătar", șeful este Helmut. Eu am voie sa curăț ceapa, sa fug în pivniță dupa cartofi, sa spăl zarzavatul și cratițele care nu intră în mașina de spălat vase. "Maestrul bucătar" respecta rețetele clasice, dar în mare parte improvizează artistic, așa cum doar un mare cunoscator gastronom o poate face.
    Cum aranjăm masa?
    Pentru că se spune "mâncăm și cu ochii", noi considerăm că la fel de important ca bucatele sa fie gustoase este și ca aspectul farfuriilor sa fie apetisant și aranjamentul mesei sa fie plăcut.
    Având în vedere
    caracterului festiv al mesei, am ales culori ce țin de atmosfera specifică sărbătorilor de iarnă.

    Am optat pentru o față de masă de catifea roșie-rubinie, completată cu un pătrat auriu de matase și am ales platourile roșii de sticlă, pentru marcarea locurilor. Am preferat din colectia de sfeșnice, unul cu înalțime redusă, o lumânare aurie si un inel de sfeșnic cu flori "Steaua Crăciunului". Am "împraștiat" pe mijlocul mesei câteva mini-globuri, mărgeluțe, conuri, crenguțe de brad și felii de portocală uscate.

    Am optat pentru servețele de hârtie - pentru că sunt practice și se pot arunca dupa folosire și am ales unele cu imprimeu de sezon, care să se asorteze cu întregul aranjament de masă. Ca stil de împachetare, am optat pentru cel "batistă de buzunar", improvizând un șnur auriu (din acelea folosite la împachetat cadourile) în chip de inel.

    Am așezat serviciul de porțelan alb, tacâmurile aurii , pahare de șampanie și vin roșu și... m-am arătat mulțumită cu aspectul mesei. Soțul meu s-a exprimat din bucatarie că are totul sub control, așa încât, din punctul nostru de vedere, petrecerea ar fi putut începe.

    Punctuali, prietenii noștri au sosit la ora 16 - așa cum a fost stabilit și, pentru a descrie foarte pe scurt minunata atmosfera în care s-a deșfăsurat întâlnirea noastra, nu am să spun decât că musafirii au plecat la ora 2 noaptea, adică după zece ore! Am savurat mâncărurile delicioase, am râs, am povestit, am ascultat muzică bună, ba chiar băieții ne-au facut și serenadă, interpretând melodii celebre - la muzicuță și flaut. A fost o seară pe cinste!
    Aperitiv:
    Cocktail de creveți cu mandarine și sparanghel.
    Carpaccio cu ridichi și Parmesan.

    Felul întâi:
    Supă de rosii cu smântână și frunze de busuioc.
    Felul doi:
    Rulad
    ă din muschi de vită, cu varză roșie calită și cartofi natur.

    Desert:
    Crème brûlée cu fructe ( ananas, mango, kaki, afine si kiwi).
    Înghe
    țată asortata (ciocolata, caramel si vanilie).

    Bauturi:
    Șampanie, vin roșu și cafea.

Post Title

Sărbătorile de iarna s-au încheiat


Post URL

http://destivscaos.blogspot.com/2012/01/sarbatorile-de-iarna-s-au-incheiat.html


Visit destivscaos for Daily Updated Wedding Dresses Collection

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

My Blog List