Friday, January 6, 2012

Jurnal de vacanța - Crăciun la Sibiu (2)

    (continuare la: Jurnal de vacanta - Crăciun la Sibiu (1), Amintiri de vacanta - Sibiu)


    A doua zi de Crăciun, am hotărât sa facem o plimbare în Muzeul civilizatiei tradiționale Astra, să ne bucurăm de zăpada ce s-a așternut în ajun. Ne-am lăsat fermecați de peisajul de vis pe care îl oferă acest parc, pe care de altfel îl cunosc destul de bine, pentru că ani la rând, zi-de-zi, a reprezentat locul de joaca al fetițelor mele (am locuit cinsprezece ani în cartierul Valea Aurie, în imediata apropiere a muzeului).
    Aici, timpul a rămas intenționat pe loc, cristalizând puritatea, frumusețea și ingeniozitatea poporului român, de-a lungul secolelor.

    Am admirat lacul încremenit sub mantia de cristal, morile de vânt încărcate de zăpadă, morile de apa cu paletele încastrate în gheața, casele cu acoperișuri de nuiele, pudrate cu nea și căpițele de fân la baza cărora și-au găsit culcuș câinii din împrejurimi.
    Ne-am bulgărit și am alunecat pe derdeluș, chiuind si regustând o clipa bucuria copilariei, am stat de vorba cu pensionari sfătoși, bucuroși că au cui explica istoria căsuțelor pe care le supraveghează.

    La ora prânzului, am servit la "Cârciuma din Bătrâni", un ceai fierbinte și o ciorbă de fasole cu ceapă roșie frecată cu sare, aduse în farfurii și ulcele din lut. În sobă dogorea focul și difuzorul transmitea colinde, completând perfect atmosfera caracteristică vieții de la țară.

    Mi-aș fi dorit sa facem o tura cu trăsura trasă de cai, însa... nu a funcționat sincronizarea. Trăsura a sosit trei ore dupa ce am comandat-o! Vizitiul a promis să fie mai punctual, iarna viitoare...

Post Title

Jurnal de vacanța - Crăciun la Sibiu (2)


Post URL

http://destivscaos.blogspot.com/2012/01/jurnal-de-vacanta-craciun-la-sibiu-2.html


Visit destivscaos for Daily Updated Wedding Dresses Collection

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

My Blog List