Sunday, November 20, 2011

Cel mai frumos spectacol


    Când vecinii nostri au venit cu propunerea de a ne înscrie la Draculadinner, mi-am spus "de ce nu? doar sunt transilvaneanca, stra-stranepoata a lui Dracula" si am gasit ideea deosebit de simpatica. Prospectul cu reclama promitea un dineu cu patru feluri de mâncare, în castelul Grünau*, localitatea Neuburg an der Donau, în atmosfera filmului Dracula. Ne-am înscris fara sa ne facem alte gânduri decât ca va fi o seara întrun restaurant... un pic mai altfel. Ceea ce ne-a asteptat însa, a depasit cu mult imaginatia! Am participat la multe dineuri, am vizitat multe castele medievale, am vazut multe spectacole, dar Draculadinner a fost fantastic, a fost genial!
    Pe biletele de intrare era indicat sa fim îmbracati adecvat stilului serii - deci inspirat din moda filmelor cu vampiri - si cu toate ca nu am crezut ca toate cele 140 persoane (capacitatea salii de spectacol/restaurant) se vor conforma, ne-am pregatit totusi o tinuta corespunzatoare (s-au conformat 70% din participanti).
    Imaginati-va seara de noembrie cu ceata deasa, copacii batrâni cu crengile golase si contorsionate... vraja ne învaluia, magia plutea deja în aer. Am parcat masina în parcul castelului, ne-am netezit mantiile cu gulere zimtate si bățoase, am refacut scurt coafura si ne-am îndreptat spre intrarea luminata cu faclii veritabile. Am urmat indicatoarele de pe zidurile medievale si am ajuns în pivnita castelului. Aici, sub bolti de caramida si lumini difuze, am fost întâmpinati de gazde - un grup bizar dar simpatic, ce purta costume din evul mediu, trei ciudati cu fete palide si cearcane rosii-vinetii - care erau de fapt actorii pe care urma sa-i vedem în spectacol. Esmeralda, o tiganca frumoasa, supla si înalta, un bufon peltic, ce a împartit bomboane si un majordom cocosat, ce parea un vampir înfometat, cu ochii injectaţi si înfricosatori. Ne-au invitat la un pahar de Kir Royal** si plimbându-se printre invitati, au purtat discutii gen small talk, creându-ne impresia ca ne adulmeca si se bucura de "sânge proaspat" :)
    Introdusi fiind în atmosfera misterioasa a castelului contelui Nosferacula von Dragon - fiu al contelui Dracula, cel mai renumit vampir al tuturor timpurilor - am fost condusi printrun labirint de coridoare înguste si scari, în sala de dineu. Învaluite în ceata produsa de mini-masini tipice discotecilor, douasprezece mese decorate festiv cu candelabre de argint, cu flori si servetele albe de damasc, cu patru rânduri de tacâmuri si tot ce tine de o masa de gala, asteptau sa fie ocupate de invitatii care priveau cu placere si uimire toate acestea. Am facut cunostinta cu comesenii si ne-am amuzat observând ingeniozitatea fiecarei vestimentatii.
    Ferestrele imense erau acoperite cu perdele de catifea grea, iar de jur împrejur erau lumânari si trandafiri negrii, pânze de paianjen, funii împletite cu usturoi, sipete si nișe - decoruri artistice, facute special sa provoace suspans si fiori. Esmeralda a aparut în sala si, ca tigancile autentice, s-a oferit sa ne ghiceasca viitorul. A scos o carte de tarot din cufărul de lemn vopsit simplu, cu capac boltit și ferecat cu cercuri de fier din care ieseau aburi si care marca spatiul scenei si, ochii i s-au umplut de spaima. Ne-a sfatuit sa fugim cât înca portile castelului sunt descuiate, dar nu a apucat sa ne spuna mai mult pentru ca odata cu un tunet prelung si blițuri colorate a aparut fiorosul majordom. Din acest moment a început spectacolul - o superba combinatie de musical, jocuri si dialoguri în care publicul a fost direct implicat, surprize, ghicitori, efecte sonore si de lumini care ne-au taiat răsuflarea, si bineînteles, pauze de masa. Gazda, un vampir care si-a descoperit un nou hobby în a gati, ne-a servit în deschiderea ospățului vin rosu-rubiniu în eprubete, aduse la mese în stative tipice laboratoarelor de chimie. A închinat rostind românescul "Noroc! Cu sanatate!" Aceste cuvinte au fost învatate de toti meseni, pentru ca au fost repetate în cor, de nenumarate ori pe parcursul serii :)
    La aperitiv am fost serviti cu rulada de brânza învelita în sunca si salata verde în vinaigrette rosu-sângeriu (cu gust de capsuni). Felul întâi a constat în supa-crema de pesto cu patrunjel verde si crutoane cu usturoi. La felul doi am savurat un ostropel de pui cu gnocchi, zucchini, gogosar si muuuult sos tomat. La desert am primit o portie de budinca de orez cu lapte si sos de fructe de padure, bineînteles doar fructe din acelea, rosii ca sângele ;)
    Programul artistic a fost încarcat de momente de divertisment la care am râs cu lacrimi, dar si de momente de suspans care ne-au provocat frisoane, artistii ne-au impulsonat în a cânta ţinându-ne în cerc de mâini, la a flutura bratele si a imita în cor sunetele produse de lilieci, lupi si armasari, la a dezlega șarade ***. Ne-am distrat ca niciodata!
    A fost o seara minunata ce ne-a deschis apetitul pentru showurile Galadinner - un proiect urias, ce organizeaza spectacole cu dineuri pe diverse teme: western, politist, basm, gangster, slager, musical si croaziera în jurul lumii. Înca nu am ales spectacolul urmator, dar cred ca vom opta pentru dezlegarea unei enigme gen Agatha Christie ;)

    -----------------------------------------------------
    *acest tip de spectacol-dineu, este un mod elegant de a aduna bani pentru restaurarea si îngrijitea castelului, construit în anul 1530 de Graful Ottheinrich de Wittelsbacher pentru sotia acestuia, Susanna von Bayer.
    **este un cocteil alcoolic, un amestec de șampanie cu Crème de Cassis
    ***trei șarade:
    1. Cine merge dimineata pe patru picioare, la amiaza pe doua si seara pe trei?
    2.Cine are doua brate, doua capete, sase picioare si doar zece degete de picior?
    3.Cine are ochi de pisica, labe cu ghiare de pisica, blana de pisica, face "Miau- miau", prinde soareci, dar... nu e pisica?
    Cine se încumeta sa le dezlege? :)
    --------------------------------------------------------------------------------------------------
    Pingback: Zina, Mirela Pete, Vania, Max Peter, Pandhora, Vera, Alina, Angi, Dani, Secret, Geanina, Alex Mazilu, Alexandru, Andera Y, Cristi Milla, Dana Diaconu, Dan Văideanu, Daurel, Grişka, Neuronu’anchilozat, Rokssana, SoriN, Theodora, tu1074, Ulise, Xaba, Aurora Georgescu, CELLA, Colţul cu muzică, Gabi123, Supravieţuitor, Gabriela Elena, Andy, Napocel, Tu1074, Gabriela Savitsky, Iulisa, A different blog, Lillee, Lumi RO, Elena, C.L.M, Cârlionti de gânduri, Zamfir Pop, Digodana, Solidaster, Alicee, Lumea lui Alexandru, Fly2sky, Robert, Tudor, Dani, Tamy, Liviu, Zodrac, Alice Georgiana, Eddy , Oana Clara , Lolita, AndreiraduM, Melly, Mihaela, Ema, Ninu, Diverse, Adriana, Anastasia, Angi13, KaBea, Mella, Cleo, Minoki, Tetris, OFZ, Sophie, Umograf, Aniela.

Post Title

Cel mai frumos spectacol


Post URL

http://destivscaos.blogspot.com/2011/11/cel-mai-frumos-spectacol.html


Visit destivscaos for Daily Updated Wedding Dresses Collection

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

My Blog List

Blog Archive